DigitalSpot

Laravel platform dat bedrijven helpt met hun digitale transformatie.

“De mannen van Scrumble hebben kennis van zaken, komen hun afspraken na en denken pro-actief mee.”

– Rob Boeyink, Oprichter

Stimuleren van digitalisering

In samenwerking met DigitalSpot hebben we een React/Laravel platform gerealiseerd waar vraag en aanbod op gebied van digitale transformatie elkaar kruist. Het online platform is een plek waar organisaties advies kunnen krijgen en een match kunnen vinden met een digital expert en/of passende dienstverlener, die hen kan helpen met het realiseren van een succesvolle digitale transformatie.

De uitdaging van DigitalSpot ligt in het stimuleren van digitalisering onder het Nederlandse bedrijfsleven door het creëren van helderheid in een complex en snel veranderend digitaal speelveld. Digitalisering is namelijk een onderwerp dat voor veel bedrijven bekend, maar (nog) voor weinig realiteit is.

Software flexibel ontwikkelen met Scrum

Samen met de opdrachtgever hebben we een product gedefinieerd waarbij in essentie:

  • Bedrijven een opdracht aan kunnen maken
  • Bedrijven gematched kunnen worden met experts en/of dienstverleners
  • Gebruikersprofielen beheerd kunnen worden
Om dit doel te bereiken hebben we gebruik gemaakt van de Scrum methodiek. De bovengenoemde ‘high-level epics’ zijn opgesplitst in user stories en sprints van 2 weken, waarbij er na iedere sprint tastbaar resultaat werd opgeleverd en werd bijgestuurd op het proces.
 
 
Deze aanpak heeft met name de voorkeur omdat het platform continu in ontwikkeling is en blijft. Iedere dag wint DigitalSpot nieuwe informatie over de uiteindelijke gebruiker: zijn of haar behoeften, voorkeuren, gedrag, etc. Deze informatie kunnen we door middel van een flexibele ontwikkelingsmethodiek snel integreren.

Matchen van opdrachtgevers en opdrachtnemers

De essentie van het platform is om het matchen van bedrijven, experts en dienstverleners op een manier vorm te geven dat de gebruiker het proces eenvoudig kan doorlopen met geoptimaliseerde resultaten. Tevens is het belangrijk om bedrijven te ondersteunen door ze de juiste vragen te stellen of te laten stellen, hun expertises in kaart brengen of bedrijfscultuur te omschrijven. Hierdoor trekken zij de best passende opdrachten aan.
 
Hoe duidelijker de verschillende factoren die invloed hebben op de matching omschreven zijn, hoe beter de matches. Op basis van de omschrijving en behoeften van de advieszoekende partij worden er gewichten gehangen aan de verschillende matchingsfactoren. Dankzij het matching algoritme kan een longlist gegenereerd worden van acht mogelijke dienstverleners. Vervolgens kan de gebruiker uit deze lijst de dienstverleners selecteren om meer informatie op te vragen (Request For Information of ‘RFI’). Dit gebeurt volgens een aantal stappen en templates gebaseerd op een theoretisch model. Als laatste stap kan er een offerte worden opgevraagd (Request For Proposal of ‘RFP’) en kunnen beide partijen in gesprek gaan om tot de perfecte match te komen.