
Warehouse Management Suite
Een software suite voor het optimaliseren van warehouse management en pick-efficiëntie.
Zonder onderbouwde strategie leidt digitalisering enkel tot misalignment tussen stakeholders, een lage betrokkenheid in de organisatie en innovaties die nooit zijn begonnen of afgemaakt.
Ben jij een beslisser binnen het groot MKB? Laat dan jouw email achter om een uitnodiging te ontvangen.
Standaard software kan een geweldige oplossing zijn voor het optimaliseren van jouw magazijnwerkzaamheden. Helaas geldt dit niet voor iedere organisatie. Hoe unieker en complexer een organisatie wordt, of hoe sneller het groeit, hoe groter de kans dat de volgende nadelen kleven aan een standaard oplossing:
Retouren portals en apps
Capaciteitsplanning
Real time dashboarding en rapportages
Het automatiseren van het voorraadbeheer binnen jouw bedrijf biedt verschillende voordelen. Stem met voorraadbeheer software inkoop en verkoop op elkaar af. Op het moment dat een product uitverkocht dreigt te raken, helpt het voorraadbeheer programma door automatische orders uit te zetten bij leveranciers. Op deze manier is de voorraad tijdig aangevuld, wat ontevreden klanten of een haperende productielijn voorkomt.
De tijd dat je de voorraad per artikel handmatig bij moest houden is met deze slimme voorraadbeheer software voorbij. Het proces verloopt voortaan volledig geautomatiseerd, wat zeker grote bedrijven met een ruim magazijn veel tijd bespaart. De tijdsbesparing die voortkomt uit het gebruik van het voorraadbeheer programma maakt dat de investering in deze software snel is terugverdiend.
Niet alleen bespaart het gebruik van de beste voorraad software medewerkers veel tijd. Ook draagt de voorraadbeheer software bij aan het minimaliseren van de foutmarge. Een foutje is bij de voorraad tellen immers snel gemaakt; door het te automatiseren neemt die kans sterk af. Het is vervelend een klant teleur te moeten stellen met een incorrecte actuele voorraad, wanneer deze zijn of haar order al geplaatst heeft.
Vaak staat een goed voorraadbeheersysteem niet geheel op zichzelf binnen het IT-landschap van organisaties. Kies voor een slim voorraadbeheer door de voorraadbeheer software te koppelen aan andere systemen. Denk aan de verbinding met een ERP oplossing. Op het moment dat er een order binnenkomt via de aangesloten webshop, wordt dit automatisch verwerkt in de voorraadbeheer software en bijvoorbeeld het CRM. Op deze manier kan een medewerker van de klantenservice niet alleen zien wat een klant besteld heeft, maar ook wat de actuele status van deze order is. Dat zonder te moeten wisselen tussen verschillende systemen.
Andersom geldt dat de informatie uit de voorraadbeheer software automatisch wordt doorgezet naar de hierop aangesloten webshop en eventuele andere verkoopkanalen. Dit voorkomt dat er verschillende verkoopprijzen worden getoond binnen deze kanalen; de getoonde informatie is altijd accuraat. Het biedt je volledige controle en voorkomt fouten.
Of denk aan de integratie met het bestelportal van leveranciers. Op het moment dat de voorraad van een specifiek product afneemt, kan via deze integratie geautomatiseerd voor de inkoop van nieuwe artikelen worden gezorgd. Het maakt het mogelijk om direct de gemiddelde inkoopprijs van de voorraad per artikel te bepalen. In plaats van een geautomatiseerd proces, kun je ook vragen om automatische besteladviezen. De inkooporders bij leveranciers plaats je vervolgens zelf.
Een ander voordeel van de keuze voor maatwerk voorraadbeheer software is de mogelijkheid om snel op te kunnen schalen. Denk aan het toevoegen van een groot aantal nieuwe producten bij een uitbreiding van het assortiment, of denk aan het toevoegen van meerdere magazijnen bij een uitbreiding van je organisatie. Je wilt de voorraad in meerdere magazijnen vanuit één portaal kunnen beheren om te profiteren van een totale controle op de actuele voorraad.
Voor een efficiënte bedrijfsvoering en optimale inzet van online voorraadbeheer software is het belangrijk om inzichtelijk te hebben hoe processen zijn ingericht. Denk aan de processen rond inkoop & verkoop, de logistieke processen van je organisatie, de wijze waarop orders binnenkomen, enzovoorts. Op basis hiervan kan bekeken worden welke processtappen ondersteund kunnen worden door voorraadbeheer software. We helpen je hier graag bij aan de hand van onze workshop.
Het per maand of bijvoorbeeld per kwartaal bekijken van de wensen die op dat moment spelen, biedt diverse voordelen. Waar voorheen vooraf geprobeerd werd de specifieke eisen voor software oplossingen in kaart te brengen, kiest men tegenwoordig voor een iteratief proces. Hierbij wordt voortdurend gekeken of de eerder genoemde wensen nog steeds relevant zijn.
Sectoren zijn met de komst van de diverse oplossingen voor digitalisering en automatisering steeds dynamischer geworden. Het maakt het lastig om al op voorhand te zeggen aan welke eisen bijvoorbeeld een warehouse management systeem over een paar maanden of een jaar moet voldoen.
Wij werken met een flexibele software ontwikkelingsmethodiek, die de naam Scrum draagt. Een belangrijk aspect hiervan is de nauwe betrokkenheid van de opdrachtgever bij de ontwikkeling van een online voorraadbeheer systeem. In korte periodes wordt vooraf gedefinieerde functionaliteit aan de voorraad software toegevoegd. Deze toevoegingen worden vervolgens met nauwe betrokkenheid van de opdrachtgever getest en akkoord bevonden of herzien. Het zorgt voor transparantie en maakt dat in korte tijd grote stappen gezet kunnen worden.
Zonder intuïtieve, gebruiksvriendelijke software ontbreekt inzicht, zijn processen niet voorspelbaar en is een perfect voorraadbeheer onmogelijk.
Veel mensen denken dat een maatwerk oplossing complex is en gepaard gaat met torenhoge kosten, maar juist het tegenovergestelde is waar. In de meeste gevallen is de investering binnen 6 tot 12 maanden terugverdiend.
Een software suite voor het optimaliseren van warehouse management en pick-efficiëntie.
van 6.841 naar 12.096 order per maand
van 150s per order naar 59s per order
van 5.2% foutmarge naar 2.2% foutmarge
van 6.841 naar 12.096 order per maand
van 150s per order naar 59s per order
van 5.2% foutmarge naar 2.2% foutmarge
Scrumble is ontstaan uit vriendschap. Drie vrienden met een passie voor alles wat met computers te maken heeft, maar met software in het bijzonder. Wij vinden het vet om cutting-edge en maatwerk software te bouwen en zoeken uitdaging in complexiteit. We houden ervan om onze klanten te helpen met het bouwen van slimme organisaties. We willen de onmisbare schakel zijn in jouw digitale succes. Daarbij hebben we een focus op winnaars in de logistiek.
Even brainstormen?