Online portaal ontwikkelen?
Wij bouwen jouw portaal met succes.

Onze klanten aan het woord.

Joeri Stok
Joeri StokICT Manager
Read More
Het project was een leuke ervaring: vlot doorlopen, korte lijnen en snelle bugfixing; soms werd het zelfs al tijdens het typen opgepakt. Lukte dat niet, dan werd er om aanvullende informatie gevraagd zodat het alsnog snel opgelost kon worden.
Sanne Smeets
Sanne SmeetsProgram Manager Lean Academy
Read More
Precies de samenwerking die we zochten. Een jong, professioneel bedrijf dat meedenkt, wensen goed vertaalt, prettig en no nonsense is in omgang, en waar duidelijke afspraken mee te maken zijn.
Remco Bergwerff
Remco BergwerffCommercial Director & Founder
Read More
Scrumble heeft vanaf het begin goed meegedacht over de slimst mogelijke technische aanpak bij het bouwen aan HOTIQ. Dankzij het samenspel is een snel, robuust en tegelijkertijd flexibel platform ontstaan.
Jos Meiling
Jos MeilingData & Growth Manager
Read More
De enthousiaste IT’ers van Scrumble helpen ons door een stap verder te denken en snelheid in het proces te houden, zonder dat het te kort gaat aan de kwaliteit.
Ward Grootens
Ward GrootensFounder
Read More
Scrumble bewaakte het proces actief, dat was erg fijn. Doordat ze vanaf het begin de juiste vragen stelde, hadden we er veel vertrouwen in dat ze de klus zouden klaren. Dat hebben ze boven verwachting gedaan.
Dominique Walhout Stam
Dominique Walhout StamMarketing Manager
Read More
Samen met Scrumble hebben wij een platform ontwikkeld waardoor wij onze medewerkers nu extra kunnen informeren en stimuleren op het gebied van gastvrijheid en regelgeving. Wij zijn ontzettend blij met het resultaat en dankbaar voor de fantastische samenwerking.
Kees Schepers
Kees SchepersManaging Director
Read More
Bedankt voor de oplevering vandaag jongens! Voor ons is dit echt een grote stap voorwaarts. Ik denk dat onze samenwerking een succes kan worden!
Joost van Aarle
Joost van AarleOwner
Read More
Samen met Scrumble is de basis gelegd voor een krachtige spreadsheet-database koppeling. Hun kennis van React is van grote waarde geweest in het optimaliseren van Tourgrid en het realiseren van de MVP. Door de prettige en flexibele manier van samenwerken...
Previous
Next

Portal laten ontwikkelen op basis van slimme standaarden 

Wil je jouw gebruikers meer specifieke informatie en tools verschaffen door middel van een online portaal? Een portaal is een digitale omgeving, die met een login beschikbaar is voor bijvoorbeeld jouw klanten, leveranciers of medewerkers. Hierdoor krijgen zij toegang tot hun eigen gepersonaliseerde omgeving binnen jouw digitale organisatie.

Wij van Scrumble zijn enorm gedreven in het ontwikkelen van klantportalen. Doordat we al veel portalen hebben ontwikkeld kunnen we met een slimme standaarden, snel en schaalbaar jouw portaal ontwikkelen. Je betaalt daardoor niet te veel én je kan snel live, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit.  

Benieuwd hoe onze
opdrachtgevers een portaal inzetten?

Benieuwd hoe anderen een portaal inzetten? In deze video nemen we je mee in een kijkje achter de schermen en laten we je zien hoe een logistieke topper uit Tilburg een online portaal inzet om zijn team blij te maken en tegelijk zelf tijd te besparen. 

Laat jouw email adres achter om de video te ontvangen in jouw inbox.

screenshot van de video waarin persoon demo geeft van een online portaal applicatie

De voordelen van een digitaal portaal op een rijtje

Toegenomen efficiëntie

Optimaal gebruiksgemak

Inzicht en foutpreventie

Verschillende online portalen

Portalen kunnen worden onderscheiden op basis van functionaliteiten, informatie en rollen van de gebruikers. Hieronder sommen we een drietal veelvoorkomende vormen op. Er zijn er nog veel meer!


Klantportaal

Veel bedrijven willen klanten meer en beter helpen, daarbij kan een klantportaal een cruciale tool zijn. Via een eigen omgeving kan een klant informatie vinden over jouw dienstverlening, zoals de status van orders. Hierdoor kunnen support medewerkers ingezet worden op complexere vragen. Het doel van klantportalen is vaak om het bereik tot- en de rijkheid van de communicatie naar klanten te vergroten en tijd te besparen in de benodigde service. Een klant die realtime controle en inzicht heeft is een blije klant.

Voorbeeld functionaliteiten: monitoren van processen, aanvragen doen, documenten beheren en planningen wijzigen.


Medewerkersportaal

Door een medewerkersportaal kan personeel, via eigen inloggegevens en in een gepersonaliseerde omgeving, specifieke informatie vinden voor het vervullen van zijn of haar rol binnen de organisatie. Medewerkers hebben hierdoor de juiste kennis ter beschikking, kunnen eenvoudig schakelen met teamleden, kunnen daardoor beter hun werk uitvoeren en zijn uiteindelijk meer betrokken. Tijdwinst en meer tevredenheid dus.

Voorbeeld functionaliteiten: nieuws, inkopen van materialen, agenda's en planningen, chat en klantinzichten.


Leveranciersportaal

Leveranciers en partners zijn een essentieel onderdeel van jouw business. Om een soepele samenwerking met hen mogelijk te maken, wordt er regelmatig een webportal ingezet. In het portaal kan het netwerk van (toe)leveranciers de juiste tools en informatie aangereikt krijgen die nodig zijn om de toeleveringsketen goed te beheren.

Voorbeeld functionaliteiten: orders plaatsen, leveringsinformatie inzien, kortingen per gebruiker instellen en automatisch factureren.

Realiseren van klantenportaal software vergt veel

Een klantenportaal laten ontwikkelen vergt een goede voorbereiding. Start met een inventarisatie van de gewenste functionaliteit, om vervolgens te kijken welke koppelingen er gerealiseerd moeten worden met andere systemen. Eerder las je al dat onder meer ERP systemen aan een client portal te koppelen zijn om de uitwisseling van data tussen verschillende applicaties mogelijk te maken.

Architectuur van een klantenportaal

Op basis van de gewenste functionaliteit en de te realiseren koppelingen wordt een eerste architectuur gemaakt. Niet alleen van de voorzijde; deze portalen hebben daarnaast vaak back office systemen voor het beheer hiervan. Daarbij kunnen de back office systemen gebruikt worden om online orders in te zien, de voorraden bij te werken in het geval van een leveranciersportaal, etc. Ook het toevoegen van nieuwe producten kun je vanuit hier doen.

AVG en GDPR bij klantenportaal software

Bij het uitwerken van de architectuur van een klantenportaal is het belangrijk rekening te houden met de gepersonaliseerde informatie die in deze systemen opgeslagen wordt. Ingelogde gebruikers delen bij het plaatsen van online orders in de webshop data als hun adres, hun naam, eventueel een geboortedatum, enzovoorts. Het is zeker in de huidige tijd met de AVG en GDPR essentieel, dat je op een betrouwbare wijze omgaat met dergelijke data.

Bouwen en documenteren

Wanneer begonnen wordt aan de realisatie van het klantenportaal is het bijhouden van de documentatie belangrijk. In de toekomst wil je eenvoudig nieuwe functionaliteiten toe kunnen voegen; de documentatie over de bouw van het platform speelt hierbij een belangrijke rol.

Samen aan de slag met online portals

Ga jij voor de ontwikkeling van een klantportal om consumenten nog beter van dienst te zijn? Zoek je naar mogelijkheden om een portal in te zetten bij het verbeteren van de samenwerking met andere organisaties? Ik ben benieuwd naar jouw ideeën bij het gebruik van portals en vertel je graag meer over de grootste voordelen hiervan, gebaseerd op casussen waaraan we zelf hebben gewerkt. De koffie staat warm, laten we eens kennismaken om te kijken hoe we jouw onderneming kunnen helpen de volgende stap te zetten met een maatwerk online omgeving voor klanten, interne gebruikers of leveranciers.

Persoonlijk, professioneel en met passie.

Scrumble is ontstaan uit vriendschap. Drie vrienden met een passie voor alles wat met computers te maken heeft, maar met software in het bijzonder. Wij vinden het vet om cutting-edge en maatwerk portalen te bouwen en zoeken uitdaging in complexiteit. We houden ervan om onze klanten te helpen met het bouwen van slimme organisaties. We willen de onmisbare schakel zijn in jouw digitale succes. 

foto van twee ontwikkelaars van scrumble die geconcentreerd aan het werk zijn
foto van het team van scrumble tijdens een potje tafelvoetbal
foto van een medewerker van Scrumble die geconcentreerd kijkt
foto van twee ontwikkelaars van scrumble die geconcentreerd aan het werk zijn
foto van het team van scrumble tijdens een potje tafelvoetbal
foto van een medewerker van Scrumble die geconcentreerd kijkt

Wij werken trots samen met:

Dit is onze contactpersoon Vincent van Laarhoven, met hem kan je contact opnemen
Dit is onze contactpersoon Vincent van Laarhoven, met hem kan je contact opnemen

Meer weten over online portalen? Vincent legt het je graag haarfijn uit.