Datasynchronisatie Platform
Datasynchronisatie platform dat e-commerce platforms koppelt aan een marketing automation platform.
Met meer dan 15.000 afnemers, helpt Sendcloud haar gebruikers bij de verzending van bestellingen. Niet alleen binnen Nederland; Sendcloud is wereldwijd actief. Het klantenbestand van deze partij bestaat voornamelijk uit e-commerce bedrijven. Denk aan webshops, die de verzending van leveringen makkelijker willen maken.
Zoek je zelf naar mogelijkheden om dit interne proces te optimaliseren? Middels een Sendcloud API integratie voorzie je hierin. Het maakt het mogelijk nationale en internationale zendingen te vereenvoudigen, waarbij je de keuze hebt uit verschillende vervoerders. In dit artikel vertel ik je er meer over Sendcloud koppelen aan je eigen e-commerce platform, middels de beschikbare API’s.
De Sendcloud API is met nagenoeg ieder systeem te combineren. Eenmaal gekoppeld heb je de keuze uit meer dan tachtig verschillende vervoerders. Voor e-commerce bedrijven is het niet alleen interessant te kiezen voor een integratie met hun webshop; overweeg ook de API integraties met een WMS, een ERP en bijvoorbeeld een eigen marktplaats.
Sendcloud biedt verschillende API’s aan. Kies voor de Shipping API, de Servicepunt API, de Retourportaal API, de Retouren API en/of de Dynamic Checkout API. Het is afhankelijk van de wijze waarop je Sendcloud gebruikt, welke van deze API’s voor jouw organisatie interessant zijn.
Middels de Shipping API van Sendcloud is het mogelijk om automatisch tarieven op te vragen, zendingen aan te maken en bijvoorbeeld labels te downloaden. Ook wordt de mogelijkheid geboden leveringen te volgen, retourzendingen aan te maken en een webhook systeem te beheren.
De Servicepunten API maakt het mogelijk om een lijst met actieve vervoerders in de regio op te vragen. Ook kan een gebruiker zoeken naar servicepunten in de buurt. Deze servicepunten worden bepaald op basis van de GPS-locatie van de gebruiker.
Kies voor de realisatie van een eigen retourportaal met deze Sendcloud API. Het portaal laat een klant het dichtstbijzijnde servicepunt zoeken, een retourzending aanmaken en direct het retourlabel downloaden.
Waar de Retourportaal API zich met name richt op de klant, biedt de Retouren API met name het e-commerce bedrijf voordelen. Als organisatie kun je middels deze Sendcloud API zelf binnenlandse en internationale retouren aanmaken. Daarnaast haal je gemakkelijk retourgegevens op, kun je een retourzending annuleren en heb je de mogelijkheid een retourzending te beoordelen voordat het label verstuurd wordt.
Los van het systeem wat je voor je webshop gebruikt, kun je hier verschillende bezorgopties aan toevoegen met de Dynamic Checkout API van Sendcloud. Door voor flexibele bezorgopties te kiezen, bied je consumenten veel comfort bij het plaatsen van bestellingen in je webshop. De keuze voor het gebruik van de Dynamic Checkout API kan daarmee een positieve invloed hebben op de conversie van je webshop.
Voorbeelden van deze flexibele bezorgopties: laat consumenten zelf een geschikt moment voor bezorging kiezen, bied consumenten de mogelijkheid een pakket vandaag nog te laten bezorgen, laat hen kiezen voor een voordelige standaardlevering van pakketten of ga voor duurzaamheid, door de klant diens bestelling bij een servicepunt te laten bezorgen.
Het integreren van de Sendcloud API hoeft niet ingewikkeld te zijn. In het bijzonder, wanneer je hier zelf al enige ervaring mee hebt. Op de website van Sendcloud vind je een uitgebreide documentatie per API. Daarnaast worden voorbeelden geboden van API integraties met Sendcloud. Het geeft een beeld van de mogelijkheden die je hiermee hebt.
Zelf geeft Sendcloud aan dat het koppelen van de API’s aan je eigen IT-omgeving niet meer dan vijf minuten hoeft te duren. Meld je gratis aan met je Sendcloud account om een publieke- en geheime sleutel aan te vragen. Deze geheime- en publieke sleutel vormen de basis van de koppeling tussen Sendcloud en je eigen omgeving.
Wil je het maximale uit een Sendcloud API halen? Neem gerust contact met me op. Ik heb de koffie al warm staan en ben benieuwd naar de wijze waarop jij Sendcloud koppelingen wilt gebruiken voor de optimalisatie van processen. Samen kijken we wat Sendcloud koppelen jouw organisatie voor meerwaarde biedt.
Over de uitspraak zijn de meningen wat verdeeld. Veel mensen spreken de letters los uit in het Engels, “eej-pie-aaj”.
Wij kiezen meestal de makkelijkere manier: “aapie”.
Je wilt natuurlijk graag weten of wij de juiste partij zijn voor de ontwikkeling van jouw koppeling. Bekijk hier een greep uit ons portfolio.
Mocht je nog op zoek zijn naar meer informatie dan kun je altijd contact opnemen. We helpen je graag met antwoorden op jouw vragen.
Datasynchronisatie platform dat e-commerce platforms koppelt aan een marketing automation platform.
Scrumble is ontstaan uit vriendschap. Drie vrienden met een passie voor alles wat met computers te maken heeft, maar met software in het bijzonder. Wij vinden het vet om cutting-edge en maatwerk software te bouwen en zoeken uitdaging in complexiteit. We houden ervan om onze klanten te helpen met het bouwen van slimme organisaties. We willen de onmisbare schakel zijn in jouw digitale succes. Daarbij hebben we een focus op winnaars in de logistiek.
Even brainstormen?